CYKLE TEMATYCZNE NA MIESIĄC CZERWIEC:
- WAKACYJNE PODRÓŻE.
- POŻEGNANIA NADSZEDŁ CZAS.
- PROJEKT SPORT.
- WAKACJE – CZAS ODPOCZYNKU.
DZIEŃ DOBRY PSZCZÓŁKI
ZAPRASZAM DO WSPÓLNEJ ZABAWY
PONIEDZIAŁEK 1.06. 2020 r.TEMAT TYGODNIA: WAKACYJNE PODRÓŻE.TEMAT DNIA: WAKACJE TUŻ TUŻ
- Przeglądanie przewodników, map i albumów o Polsce.
Poznawanie ciekawych miejsc, które warto zwiedzić z rodzicami podczas wakacyjnych podróży. Wzbogacanie słownictwa.
Potrzebujemy:Przewodniki i albumy o Polsce, mapy.
- Dzieci wraz z Rodzicem przeglądają przewodniki dla podróżnych, mapy i albumy o Polsce.
- Rodzic zwraca uwagę na symbole znajdujące się na mapie (jeziora, szlaki, oznaczenia miast, terenów zielonych).
- Prosi o przypomnienie znaczenia słów: przewodnik, szlak.
- Wyszukuje z dziećmi najciekawsze miejsca w Polsce, które warto odwiedzić podczas wakacyjnych podróży.
- Odczytuje opisy dotyczące tych miejsc.
2. Słuchanie wiersza L. Łącz pt: „Letnie wakacje”.
Kiedy są wakacjeI
nie pada deszcz,
Możesz gdzieś wyjechać,
Jeśli tylko chcesz.
Kiedy są wakacje –
Morze, góry, las,
Gdzie tylko się znajdziesz,
Miło spędzisz czas.
Latem
Złociste promienie Słońca
Padają na ziemię,
Popatrz –
Rozwiały się chmury,
Baw się
I nie bądź ponury!
Morze –
Muszelki i piasek,
Lub łąka za lasem,
Warmia –
Czekają jeziora,
Lato –
Już wyjechać pora!
3. Rozmowa na temat wiersza.
Rodzic pyta dzieci:
- O jakiej porze roku wyjeżdża się na wakacje?
- Co można robić, kiedy są wakacje?
4. Tworzenie mapy skojarzeń do słowa wakacje.
Potrzebujemy:Duży karton, klej, mazak, mała karteczka i ołówek dla każdego dziecka.
- Rodzic układa przed sobą duży karton.
- Prosi dzieci, aby w ciszy zastanowiły się, co dla nich znaczy słowo wakacje.
- Rodzic wręcza dzieciom małe karteczki i ołówki i prosi o narysowanie obrazka – skojarzenia ze słowem wakacje.
- Przykłady skojarzeń: plecak, las, jagody, grzyby, kajak, Bałtyk, muszla, palma, maliny, ryby, plaża, Tatry, ciupaga, wioska.
- Następnie Rodzic prosi dzieci o podawanie skojarzeń do słowa wakacje.
- Każde dziecko pokazuje karteczkę i nazywa swój obrazek, dzieli słowo na sylaby, opowiada o swoim skojarzeniu, a następnie nakleja karteczkę wokół napisu.
5. Rozmowa na temat planów wakacyjnych dzieci.
Rodzic pyta dzieci:
- Gdzie można spędzić wakacje?
- Dzieci wypowiadają się swobodnie.
6. Widokówki z wakacji.
Poznawanie zwyczaju przesyłania sobie pocztówek z miejsc letniego wypoczynku.
- Przygotowanie kartki z pozdrowieniami.
- Utrwalanie własnego adresu zamieszkania.
- Dla każdego dziecka: biała kartka w formacie kartki pocztowej, kredki, kolorowe mazaki.
- Rodzic układa na stoliku białe kartki w formacie kartki pocztowej, kredki, flamastry, mazaki.
- Dzieci ozdabiają karty według własnych pomysłów. Podają treść pozdrowień.
- Rodzic zapisuje adres nadawcy (podany przez dzieci ich własny adres zamieszkania).
7. Z okazji DNIA DZIECKA życzę Wam Drogie Dzieci wszystkiego najlepszego
Pozdrawiam:)
Miłego dnia:)
Pani Kasia:)