Poniedziałek 1.06.2020 r. – TEMAT TYGODNIA: WAKACYJNE PODRÓŻE. TEMAT DNIA: WAKACJE TUŻ TUŻ.

maj 31, 2020

CYKLE TEMATYCZNE NA MIESIĄC CZERWIEC:

  1. WAKACYJNE PODRÓŻE.
  2. POŻEGNANIA NADSZEDŁ CZAS.
  3. PROJEKT SPORT.
  4. WAKACJE – CZAS ODPOCZYNKU.

DZIEŃ DOBRY PSZCZÓŁKI

ZAPRASZAM DO WSPÓLNEJ ZABAWY

PONIEDZIAŁEK 1.06. 2020 r.TEMAT TYGODNIA: WAKACYJNE PODRÓŻE.TEMAT DNIA: WAKACJE TUŻ TUŻ

  1. Przeglądanie przewodników, map i albumów o Polsce.

Poznawanie ciekawych miejsc, które warto zwiedzić z rodzicami podczas wakacyjnych podróży. Wzbogacanie słownictwa.
Potrzebujemy:Przewodniki i albumy o Polsce, mapy.

  • Dzieci wraz z Rodzicem przeglądają przewodniki dla podróżnych, mapy i albumy o Polsce.
  • Rodzic zwraca uwagę na symbole znajdujące się na mapie (jeziora, szlaki, oznaczenia miast, terenów zielonych).
  • Prosi o przypomnienie znaczenia słów: przewodnik, szlak.
  • Wyszukuje z dziećmi najciekawsze miejsca w Polsce, które warto odwiedzić podczas wakacyjnych podróży.
  • Odczytuje opisy dotyczące tych miejsc.

2. Słuchanie wiersza L. Łącz pt: „Letnie wakacje”.
Kiedy są wakacjeI

nie pada deszcz,

Możesz gdzieś wyjechać,

Jeśli tylko chcesz.

Kiedy są wakacje –

Morze, góry, las,

Gdzie tylko się znajdziesz,

Miło spędzisz czas.

Latem

Złociste promienie Słońca

Padają na ziemię,

Popatrz –

Rozwiały się chmury,

Baw się

I nie bądź ponury!

Morze –

Muszelki i piasek,

Lub łąka za lasem,

Warmia –

Czekają jeziora,

Lato –

Już wyjechać pora!

3. Rozmowa na temat wiersza.
Rodzic pyta dzieci:

  • O jakiej porze roku wyjeżdża się na wakacje?
  • Co można robić, kiedy są wakacje?

4. Tworzenie mapy skojarzeń do słowa wakacje.
Potrzebujemy:Duży karton, klej, mazak, mała karteczka i ołówek dla każdego dziecka.

  • Rodzic układa przed sobą duży karton.
  • Prosi dzieci, aby w ciszy zastanowiły się, co dla nich znaczy słowo wakacje.
  • Rodzic wręcza dzieciom małe karteczki i ołówki i prosi o narysowanie obrazka – skojarzenia ze słowem wakacje.
  • Przykłady skojarzeń: plecak, las, jagody, grzyby, kajak, Bałtyk, muszla, palma, maliny, ryby, plaża, Tatry, ciupaga, wioska.
  • Następnie Rodzic prosi dzieci o podawanie skojarzeń do słowa wakacje.
  • Każde dziecko pokazuje karteczkę i nazywa swój obrazek, dzieli słowo na sylaby, opowiada o swoim skojarzeniu, a następnie nakleja karteczkę wokół napisu.

5. Rozmowa na temat planów wakacyjnych dzieci.
Rodzic pyta dzieci:

  • Gdzie można spędzić wakacje?
  • Dzieci wypowiadają się swobodnie.

6. Widokówki z wakacji.
Poznawanie zwyczaju przesyłania sobie pocztówek z miejsc letniego wypoczynku.

  • Przygotowanie kartki z pozdrowieniami.
  • Utrwalanie własnego adresu zamieszkania.
  • Dla każdego dziecka: biała kartka w formacie kartki pocztowej, kredki, kolorowe mazaki.
  • Rodzic układa na stoliku białe kartki w formacie kartki pocztowej, kredki, flamastry, mazaki.
  • Dzieci ozdabiają karty według własnych pomysłów. Podają treść pozdrowień.
  • Rodzic zapisuje adres nadawcy (podany przez dzieci ich własny adres zamieszkania).

7. Z okazji DNIA DZIECKA życzę Wam Drogie Dzieci wszystkiego najlepszego

Pozdrawiam:)

Miłego dnia:)

Pani Kasia:)


https://www.youtube.com/watch?v=-EYZExXkIFg

Skip to content