Poniedziałek 20.04.2020 r.

kwi 20, 2020

Kwiecień, tydzień 4

Temat tygodnia: Dbamy o przyrodę.

Temat dnia  20.04.2020 Poznajemy literę h, H.

Dzień dobry moi mili. Oto dzisiejsze propozycje zabaw, zapraszam:

  1. Piosenka ,,Świat w naszych rękach”.
  • Określanie nastroju piosenki
  • O co możesz dbać?
  • Co to znaczy ,,świat jest w naszych rękach’’?
  • Co to znaczy recykling?

2. Słuchanie wiersza Agaty Widzowskiej ,,Strażnicy przyrody’’.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-4/mobile/index.html#p=15

Oglądanie obrazków na stronie 12 i 13.

Kuku, kuku! – echo niesie.

To kukułkę słychać w lesie.

– Kuku, czekam! Kuku, dzieci

Czy sprzątniecie swoje śmieci?

Płaczą sarny i jeżyki:

– Ach! Zamienią las w śmietniki!

Rudy lisek wyszedł z norki.

– Dzieci to są mądre stworki.

O! Zbierają już butelki

i zakrętki, i papierki.

Wiedzą, że ze szkiełka w lesie

straszny pożar się rozniesie!

Hyc! Wyskoczył zając Kicek.

– Chcecie poznać tajemnicę?

Każdy maluch las szanuje

i porządku w nim pilnuje.

Wie, że drzewo i roślina

oczyszczają dym z komina.

– Prawda – szepnął wilczek młody.

– Dzieci bronią swej przyrody.

Nikt nie goni nas z patykiem

i nie płoszy zwierząt krzykiem.

Po mrowiskach też nie skaczą.

Przecież wtedy mrówki płaczą!

Odezwała się sarenka:

– Pamiętają o ziarenkach,

w zimie dokarmiają ptaki.

Lubią nas te przedszkolaki!

Cieszmy się więc do rozpuku

i śpiewajmy: Kuku, kuku!

– Co robiły dzieci w lesie?

Co mówiły zwierzęta o dzieciach?

Jak wy zachowujecie się w lesie?

3. Zaznacz dobre zachowania.

Zadanie 30. https://akademia.pwn.pl/view/794943f2-97e5-3d04-a782-f1432a8eafe9/36781/CwiczeniaInteraktywne_Lubie-wiosne-lubie-lato/index.html?fbclid=IwAR14dyWMtmMaI3EbibqB3BiLpJcKj3ktWZpkbfsi48sH1K9V0YsQt7LFHg8

4. Podawanie nazw zwierząt i roślin rozpoczynających się podaną sylabą.

Rodzic  podaje sylaby, a dziecko wymyśla nazwy zwierząt lub roślin.

Np. so – sowa; je – jeleń; ja – jarzębina,

jagody; sar – sarna; je – jeże, jeżyny…

5. Odkrywanie litery h: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html#p=72

  • Opisywanie, co przedstawia obrazek.
  • W czym leżał Olek?
  • Czy przyjemnie jest leżeć w hamaku?
  • Określanie pierwszych głosek w słowie hamak
  •  Analiza i synteza słuchowa słowa hamak.
  • Dziecko dzieli słowo hamak na sylaby oraz na głoski. Liczy, ile w słowie jest sylab i ile głosek. Wyróżnia pierwszą głoskę. Następnie wymienia inne słowa rozpoczynające się głoską h (herbata, hotel, huta…) oraz mające ją w środku (juhas, bohater…).

6. Zadania z tekstem.

Nazwij zdjęcia na stronie 70.

Przeczytaj wyrazy, sylaby i cały tekst na stronie 71.

7. Ćwiczenia grafomotoryczne.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html#p=74

Potrzebne nam będą:, sznurek, pędzelek, kartka papieru, kasza manna lub bułka tarta, talerz lub tacka, cienkopis.

Rodzic pokazuje dziecku zapis litery h, H pisanej na str. 73.

Dziecko ogląda zapis litery, następnie  próbuje ją odtworzyć w powietrzu, na stole, pędzelkiem po kartce, za pomocą sznurka, na kaszy oraz cienkopisem.

Powodzenia Kubusie!

Pani Marta

Skip to content