Kwiecień, tydzień 4
Temat tygodnia: Dbamy o przyrodę.
Temat dnia 20.04.2020 Poznajemy literę h, H.
Dzień dobry moi mili. Oto dzisiejsze propozycje zabaw, zapraszam:
- Piosenka ,,Świat w naszych rękach”.
- Określanie nastroju piosenki
- O co możesz dbać?
- Co to znaczy ,,świat jest w naszych rękach’’?
- Co to znaczy recykling?
2. Słuchanie wiersza Agaty Widzowskiej ,,Strażnicy przyrody’’.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-4/mobile/index.html#p=15
Oglądanie obrazków na stronie 12 i 13.
Kuku, kuku! – echo niesie.
To kukułkę słychać w lesie.
– Kuku, czekam! Kuku, dzieci
Czy sprzątniecie swoje śmieci?
Płaczą sarny i jeżyki:
– Ach! Zamienią las w śmietniki!
Rudy lisek wyszedł z norki.
– Dzieci to są mądre stworki.
O! Zbierają już butelki
i zakrętki, i papierki.
Wiedzą, że ze szkiełka w lesie
straszny pożar się rozniesie!
Hyc! Wyskoczył zając Kicek.
– Chcecie poznać tajemnicę?
Każdy maluch las szanuje
i porządku w nim pilnuje.
Wie, że drzewo i roślina
oczyszczają dym z komina.
– Prawda – szepnął wilczek młody.
– Dzieci bronią swej przyrody.
Nikt nie goni nas z patykiem
i nie płoszy zwierząt krzykiem.
Po mrowiskach też nie skaczą.
Przecież wtedy mrówki płaczą!
Odezwała się sarenka:
– Pamiętają o ziarenkach,
w zimie dokarmiają ptaki.
Lubią nas te przedszkolaki!
Cieszmy się więc do rozpuku
i śpiewajmy: Kuku, kuku!
– Co robiły dzieci w lesie?
− Co mówiły zwierzęta o dzieciach?
− Jak wy zachowujecie się w lesie?
3. Zaznacz dobre zachowania.
4. Podawanie nazw zwierząt i roślin rozpoczynających się podaną sylabą.
Rodzic podaje sylaby, a dziecko wymyśla nazwy zwierząt lub roślin.
Np. so – sowa; je – jeleń; ja – jarzębina,
jagody; sar – sarna; je – jeże, jeżyny…
5. Odkrywanie litery h: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html#p=72
- Opisywanie, co przedstawia obrazek.
- W czym leżał Olek?
- Czy przyjemnie jest leżeć w hamaku?
- Określanie pierwszych głosek w słowie hamak
- Analiza i synteza słuchowa słowa hamak.
- Dziecko dzieli słowo hamak na sylaby oraz na głoski. Liczy, ile w słowie jest sylab i ile głosek. Wyróżnia pierwszą głoskę. Następnie wymienia inne słowa rozpoczynające się głoską h (herbata, hotel, huta…) oraz mające ją w środku (juhas, bohater…).
6. Zadania z tekstem.
Nazwij zdjęcia na stronie 70.
Przeczytaj wyrazy, sylaby i cały tekst na stronie 71.
7. Ćwiczenia grafomotoryczne.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html#p=74
Potrzebne nam będą:, sznurek, pędzelek, kartka papieru, kasza manna lub bułka tarta, talerz lub tacka, cienkopis.
Rodzic pokazuje dziecku zapis litery h, H pisanej na str. 73.
Dziecko ogląda zapis litery, następnie próbuje ją odtworzyć w powietrzu, na stole, pędzelkiem po kartce, za pomocą sznurka, na kaszy oraz cienkopisem.
Powodzenia Kubusie!
Pani Marta