PRACOWITE MRÓWKI

Charakterystyka grupy


Pracowite Mrówki
 to najstarsza grupa w przedszkolu. Uczęszczają do niej dzieci urodzone w latach 2016 i 2017. Wychowawcą grupy jest mgr Aleksandra Ślązok. Drugim nauczycielem pracującym z dziećmi jest mgr Beata Lak. Grupa liczy 27 dzieci, w tym 14 dziewczynek i 13 chłopców.

Dzieci chętnie uczęszczają do przedszkola, są pogodne, otwarte, ciekawe i aktywne zarówno  podczas zabaw  jak i zajęć dydaktycznych.  Wszyscy  bardzo lubią różnego rodzaju gry i zabawy ruchowe, organizowane  w sali przedszkolnej  jak i na placu zabaw. Do ulubionych  należą również zabawy rytmiczne, taneczne przy muzyce. Dzieci chętnie uczą się zasad zgodnego współżycia w grupie. Starają się być samodzielne i koleżeńskie. Z chęcią uczą się nowych wierszyków, piosenek i rymowanek. Bardzo też lubią zabawy  w kącikach zainteresowań. Każdy dzień wypełniony jest radosną zabawą, zajęciami edukacyjnymi, zajęciami dodatkowymi oraz wyjściem do ogrodu, dzięki czemu uśmiech nie znika z dziecięcych twarzy. Edukacja łączy się z zabawą, przez co dzieci zdobywają nowe wiadomości i umiejętności. W czasie spędzonym w przedszkolu dzieci poszerzają wiedzę , rozwijają swoje zainteresowania. Przed nimi bowiem ważne wyzwanie- przygotowanie do nauki czytania i pisania oraz osiągnięcia dojrzałości szkolnej i podjęcia nauki w szkole. Poznają litery, cyfry , znaki matematyczne i literopodobne.  Stawiają pierwsze kroki  w nauce czytania i pisania.

Zajęcia  odbywają się zgodnie z Podstawą Programową Wychowania Przedszkolnego, wykorzystując przy tym różnorodne programy. W grupie Pracowite Mrówki bazujemy na programie edukacji przedszkolnej Planeta dzieci. Prawda, dobro, piękno w świecie wartości. W edukacji matematycznej wykorzystujemy program prof. E. Gruszczyk – Kolczyńskiej oraz E. Zielińskiej ,,Dziecięca matematyka – program dla przedszkoli, klas zerowych i placówek integracyjnych”.

W grupie uczymy się w formie zabawy, bazując na środkach dydaktycznych, które uwzględniają indywidualne tempo rozwoju, możliwości  oraz zainteresowania każdego z podopiecznych.

Pracowite Mrówki uczęszczają na następujące zajęcia dodatkowe:

  • j. angielski;
  • rytmika;
  • ćwiczenia fizyczne na hali sportowej

ZAJĘCIA W GRUPIE ”PRACOWITE MRÓWKI”

ROZKŁAD TEMATYCZNY – CZERWIEC

ROZKŁAD TEMATYCZNY – CZERWIEC

1. Jak żyrafa myje szyję? 2. Na co czeka Pani Lato? 3. Na co czeka Pani Lato? 4. Jak dać przedmiotom drugie życie? Piosenka: "Koniec czerwca" (A.Loska) I. Koniec czerwca jak już wiecie krzyczy nam o lecie Już walizka w kącie czeka, a z nią morze, rzeka Ref: Wakacje,...

ROZKŁAD TEMATYCZNY –  MAJ

ROZKŁAD TEMATYCZNY – MAJ

1. Gdzie jest najciekawsze miejsce na świecie? 2. Czyim domem jest łąka? 3. Jak daleko pada jabłko od jabłoni ? 4. Czego dzieci potrzebują do szczęścia ? Piosenka: "Wiosenna łąka" (sł. M. Polakowska, muz. G. Kusio) Wiosenna łąka kusi kolorami,Wiosenna łąka kusi...

ROZKŁAD TEMATYCZNY – KWIECIEŃ

ROZKŁAD TEMATYCZNY – KWIECIEŃ

Rozkład tematyczny 1. O czym marzą zwierzęta? 2.Kto obroni słonia? 3. Jak być eko? 4. Kto wymyślił naszą flagę? Piosenka: „Na świątecznych stole” (A.Loska) Na świątecznym stole wielkanocny koszyk, Obok palmy kurczak, żółty już się stroszy. Ref: A zając miał przynieść...

JĘZYK ANGIELSKI  W GRUPIE ”PRACOWITE MRÓWKI”

Język angielski „Mrówki” – marzec (tydzień 4)

Język angielski „Mrówki” – marzec (tydzień 4)

Temat: "My menu" (Moje menu) powtórzenie piosenki "Dni tygodnia" nauka nowego słownictwa powtórzenie słownictwa zwiazanego z jedzeniem - memory opowiadanie "Steve and Maggie - menu" (WOW TV)  (Instrukcje zamieszczam również w języku polskim, ale proszę w miarę...

Język angielski „Mrówki” – marzec (tydzień 4)

Język angielski „Mrówki” – marzec (tydzień 3)

Temat: "Do you like...?" (Czy lubisz...?) przypomnienie słownictwa związanego z jedzeniem, które dzieci poznały w poprzednich latach nauka nowego słownictwa wysłuchanie i zaśpiewanie piosenki 'Do you like broccoli ice cream?' wykonanie ćwiczeń: zapamiętywanie...

Język angielski „Mrówki” – marzec (tydzień 4)

Język angielski „Mrówki” – marzec (tydzień 2)

Temat: "Vegetables" (Warzywa) nauka nowego słownictwa: warzywa wykonanie ćwiczeń: zapamiętywanie oraz memory. (Instrukcje zamieszczam również w języku polskim, ale proszę w miarę możliwości o przeczytanie dzieciom instrukcji w języku angielskim) 1.Look at the...

Język angielski „Mrówki” – marzec (tydzień 4)

Język angielski „Mrówki” – marzec (tydzień 1)

Temat: "Fruit" (Owoce) przypomnienie słownictwa, które ćwiczyliśmy na poprzednich zajęciach wysłuchanie i zaśpiewanie piosenki 'I like apples' wykonanie ćwiczeń: zapamiętywanie, układanie obrazków w kolejności oraz memory. (Instrukcje zamieszczam również w języku...

Język angielski „Mrówki” – marzec (tydzień 4)

Język angielski „Pracowite Mrówki” – styczeń (tydzień 3,4)

Temat: "I'm happy." - (Jęstem szczęśliwy.) piosenka: "How are you?" przypomnienie słownictwa: uczucia wykonanie ćwiczeń: zapamiętywanie, memory "English Play Box 3" Rozdział 5 - Jestem szczęśliwy! (nowe słownictwo związane z uczuciami oraz czasowniki, a także dni...

Skip to content