13.04.2021r. „Tyle stóp, tyle kroków”

kwi 13, 2021

1.Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza Teresy Fiutowskiej „Podwórkowa awantura

Kura gdacze, kaczka kwacze –
goni kurę mokrą raczej.
Gęś też syczy, kogut pieje.
Gwałtu! Rety! Co się dzieje?
Ryczy krowa, świnia kwiczy,
a indyk się rozindyczył.
Kot mysz goni, głośno miauczy.
– Dość awantur! Już wystarczy!
Tak pies Burek głośno szczeka
i już słychać go z daleka.
Koza meczy:
mee, mee, mee…
– Czego psisko mądrzy się?155
Dla ochłody – wiadro wody
poleją na głowy, brody!
Wyszły z mody awantury!
A sio, gęsi, a sio, kury! –
Powiedziała, co wiedziała,
białą brodą pokiwała,
pochyliła nisko rogi.
– Cisza! Spokój! Zejść mi z drogi!
Awantura się skończyła,
bo ta koza groźna była.

Rodzic wyjaśnia niezrozumiałe zwroty, a następnie pyta:
− Które zwierzęta brały udział w podwórkowej awanturze?
− Jakie zwierzę próbowało je uspokoić? W jaki sposób to zrobiło?
Zwracamy uwagę na głosy, jakie wydawały zwierzęta.

2.Utrwalanie refrenu piosenki „Na podwórku

Refren:

Kury, gęsi i perliczki, i indyki, i indyczki.
Jest tu kwoka z kurczętami, mama kaczka z kaczętami.
Piękny kogut Kukuryk i kot Mruczek, i pies Bryś.
Więc od rana słychać wszędzie:
kukuryku, kwa, kwa, gę, gę, hau, hau, miau, miau, gul, gul, gul – podwórkowy chór.

3. Długi, krótki – ćwiczenia w mierzeniu długości.

• Mierzenie szerokości dywanu stopa za stopą.

Mały dywan.
Dziecko oraz rodzic mierzą szerokość dywanu, stawiając stopę przed stopą (palce jednej stopy
dotykają pięty drugiej stopy) i głośno liczą.

− Dlaczego wyszły wam różne wyniki?
− Czy wasze stopy są jednakowej długości?

Pokaz linijki, miarki krawieckiej.

Linijka, mały dywan.
Rodzic mierzy linijką długość małego dywanu.

Linijka
Miara krawiecka

4. Ćwiczenia gimnastyczne

Przygotowujemy: gazety

• Czynności organizacyjno-porządkowe.
Dzieci wchodzą do pokoju i poruszają się w dowolny sposób, ostrożnie, między rozłożonymi
gazetami. Na polecenie zatrzymują się i podnoszą gazetę.

Zabawa ożywiająca.
Dzieci biegają i potrząsają gazetami trzymanymi oburącz w górze.
Na mocne klaśnięcie rodzica w dłonie i zapowiedź: – Burza – , zatrzymują się i – przyjmując dowolną
pozycję – chronią się przed zmoknięciem, wykorzystując gazetę.

Stają w rozkroku, trzymając oburącz złożoną gazetę – w skłonie w przód wymachują gazetą w tył i w przód.
Po kilku ruchach prostują się i potrząsają gazetą w górze.

Wykonują klęk podparty, dłonie mają na gazecie, skierowane palcami do wewnątrz
przy zgiętych w łokciach rękach opadają tułowiem w przód, dotkają gazety brodą i powracają
do pozycji wyjściowej.

W leżeniu przodem – unoszą gazety trzymane za końce oburącz
(ręce zgięte w łokciach, skierowane w bok), dmuchają na gazety i wprowadzają je w ruch.

5. Wiejska zagroda

6. Kolorowanka


Miłego dnia!

Skip to content