Temat tygodnia: Wiosna na wsi
Temat dnia: Na wiejskim podwórku
Dzień dobry, propozycja zabaw na dzisiaj:
- Proponuję rozgrzewkę przy piosence „Stary Donald farmę miał” ale w wersji anglojęzycznej
2. Przeczytaj dziecku wiersz T. M. Massalskiej W gospodarstwie
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_56latek_ksiazka/mobile/index.html#p=70
Porozmawiaj na jego temat:
- Kto pieje od świtu?
- Jak gdacze kura? Co robi kaczka? Co robi krowa?
- Od kogo opędza się koń?
- Kto chrumka? Kto cichutko miauczy?
- Kto głośno szczeka?
3. Ćwiczenia ortofoniczne
Pokaż dziecku na ilustracji zwierzęta, jego zadaniem będzie nazwanie ich oraz naśladowanie ich głosów.
4. Zadanie interaktywne
Przeciągnij kolorowe obrazki na właściwy cień powyżej.
https://eduzabawy.com/gry-online/dopasuj-cienie1/zwierzeta-wiejskie/
5. Dla chętnych młodszych dzieci, w przypadku posiadania drukarki można wydrukować kartę pracy.
6. Odkrywanie litery „f”: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej (dotyczy dzieci 6-letnich)
– Obejrzyj obrazek, powiedz co się na nim dzieje?
− Wskaż na obrazku to, co w swojej nazwie ma głoskę f
• Analiza i synteza słuchowa słowa farby
Dziecko dzieli słowo farby na sylaby i na głoski. Liczy ile w słowie jest sylab, a ile głosek. Następnie wymienia inne słowa rozpoczynające się głoską f (fajka, flaga, foka…), mające ją w środku (agrafka, delfin, perfumy…) oraz na końcu (elf, kilof, traf…)
- Poproś dziecko aby wskazało w tekście na stronie 59 literę f, F (rozpoznawanie zapisu graficznego litery f, F drukowanej)
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html#p=61
- Prezentacja pisowni małej i wielkiej litery f, F.
Poproś dziecko aby przyjrzało się tym literom, następnie niech spróbuje je napisać w powietrzu, na kartce, ewentualnie na Twoich plecach bądź dłoni:-)
7. Dzieci 5-, 6-letnie posiadające w domu karty pracy cz. 3 mogą wykonać zadania ze strony 70, 72-73.
Miłego dnia
Pani Marta