ZAJĘCIA

DODATKOWE

w

LOGOPEDIA

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE

Udział w zajęciach logopedycznych zaczyna się po zdiagnozowaniu dzieci podczas badań
przesiewowych.
Badania przesiewowe wykonano za zgodą rodziców w październiku i listopadzie 2020 r. w grupach 4, 5, 6 latków
oraz w styczniu 2021 r. w grupie najmłodszej.

Dzieci objęto terapią ze względu na:
– zaburzoną pracę narządów artykulacyjnych,
– nieprawidłową wymowę głosek szeregu szumiącego, syczącego i ciszącego,
– nieprawidłową wymowę głoski r, mowę bezdźwięczną,
– opóźniony rozwój mowy,
– utrzymujące się substytucje, uproszczenia spółgłoskowe.

Prowadzenie terapii logopedycznej obejmuje wg. potrzeb:
– ćwiczenia oddechowe: wyrabianie prawidłowego oddechu przez nos, wydłużanie fazy
wydechowej,
– ćwiczenia prawidłowego połykania,
– ćwiczenia motoryczne narządów artykulacyjnych zmierzające do wywołania zaburzonych
głosek; w tym pionizowanie języka i uzyskiwanie prawidłowej pozycji spoczynkowej języka,
– ćwiczenia słuchowe: usprawnianie odbioru bodźców akustycznych, ćwiczenia słuchu
fonematycznego, rozróżnianie głosek dobrze i źle wypowiedzianych;
– głosowe: wyrabianie właściwej tonacji, kierowanie głosu na maskę, ćwiczenia modulowania siły
głosu, naśladowanie dźwięków;
– artykulacyjne: wywoływanie głosek w izolacji, utrwalanie ich poprawnej realizacji w sylabach,
logotomach, wyrazach, zdaniach, opowiadaniach;
– leksykalne: rozwijanie zasobu słownictwa poprzez opowiadanie historyjek obrazkowych,
opowiadanie ilustracji, wysłuchanego tekstu, udzielanie odpowiedzi na pytania, gry i zabawy
ortofoniczne. Podczas zajęć logopedycznych doskonali się również sprawność grafomotoryczną,
myślenie przyczynowo-skutkowe, percepcję wzrokową i słuchową.


Zajęcia odbywają się we wtorki i czwartki w godzinach: 10:15 – 11.30, 12:15 – 16:00.


Drodzy Rodzice
Pamiętajcie o systematycznych ćwiczeniach z waszymi dziećmi. Tylko w ten sposób razem
uzyskamy pozytywne efekty pracy logopedycznej. Nie zapominajcie również o ćwiczeniach
wzmacniających pracę narządów artykulacyjnych. Wystarczy kilka minut dziennie, aby utrwalić
umiejętności zdobyte podczas zajęć logopedycznych w przedszkolu.
W razie jakichkolwiek pytań zapraszam na konsultacje indywidualne.

Logopeda Magdalena Minor

SEPLENIENIE MIĘDZYZĘBOWE

SEPLENIENIE MIĘDZYZĘBOWE

Seplenienie międzyzębowe jest wadą wymowy występującą coraz częściej u dzieci przedszkolnych. O przyczynach powstawania międzyzębowości i holistycznej terapii logopedycznej pisze logopeda Paulina Mistal....

OD JEDZENIA DO MÓWIENIA

OD JEDZENIA DO MÓWIENIA

O prawidłowym rozszerzaniu diety małego dziecka i jego wpływie na usprawnianie narządów mownych i wymowę głosek można przeczytać klikając w poniższy link....

GRY LOGOPEDYCZNE „WYŚCIGI Z GŁOSKĄ”  Domologo.pl

GRY LOGOPEDYCZNE „WYŚCIGI Z GŁOSKĄ” Domologo.pl

Utrwalanie wymowy głosek podczas gry planszowej to doskonały pomysł na ćwiczenia logopedyczne i wesołą zabawę 🙂 https://domologo.pl/logopedia/wymowa/gloski-szumiace/wyscigi-z-gloska-sz/ https://domologo.pl/logopedia/wymowa/gloski-szumiace/wyscigi-z-gloska-cz/...

ĆWICZENIA ODDECHOWE  W TERAPII LOGOPEDYCZNEJ

ĆWICZENIA ODDECHOWE W TERAPII LOGOPEDYCZNEJ

Ćwiczenia oddechowe stanowią istotną część terapii logopedycznej, ponieważ mowa i oddech to czynności ze sobą ściśle związane. Oddychanie podczas spoczynku to oddychanie statyczne, podczas którego wdech i wydech wykonywany jest nosem. Powietrze przechodząc przez nos...

JĘZYK ANGIELSKI

ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO, prowadzący: Aleksandra Głaz

Zajęcia z języka angielskiego odbywają się dwa razy w tygodniu (we wtorki oraz w czwartki) i trwają:

30 min dla dzieci 5 i 6 – letnich (PSZCZÓŁKI, KUBUSIE I PRACOWITE MRÓWKI)

15 minut dla dzieci 3 i 4 – letnich (WESOŁE ŻUCZKI I BIEDRONKI)

Zajęcia prowadzone są w oparciu o program nauczania języka angielskiego „ENGLISH PLAY BOX Program przygotowania dzieci w wieku przedszkolnym do posługiwania się językiem angielskim” autorstwa Doroty Sikory-Banasik i Eweliny Wilkos.

Program jest zgodny z Podstawą programową wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego z dnia 14 lutego 2017 r.

WESOŁE ŻUCZKI – „English with Dibo” – zajęcia dla najmłodszych dzieci oparte na metodzie Super Simple Learning oraz dodatkowych materiałach (książeczkach i grach językowych)

Roczny plan pracy „Wesołe Żuczki” 2022/2023 (PDF, 40,5kB)

BIEDRONKI – kurs „English Play Box 1” uzupełniony dodatkowymi materiałami

Roczny plan pracy „Biedronki” 2022/2023 (PDF, 43,1kB)

PSZCZÓŁKI i KUBUSIE – kurs „English Play Box 2” uzupełniony dodatkowymi materiałami

Roczny plan pracy „Pszczółki” 2022/2023 (PDF, 44,5kB) , Roczny plan pracy „Kubusie” 2022/2023 (PDF, 44,5kB)

PRACOWITE MRÓWKI – kurs „English Play Box 2” uzupełniony dodatkowymi materiałami

Roczny plan pracy „Pracowite Mrówki” 2022/2023 (PDF, 45,1 kB)

Podczas zajęć, poprzez wspólną zabawę, śpiewanie piosenek i powtarzanie rymowanek, wkraczamy w świat języka angielskiego.

Pomaga nam w tym pacynka o imieniu Dibo oraz magiczne pudełko „Play Box”, bohater podręcznika Nowej Ery, pt. „English Play Box.”

Kurs „English Play Box” uzupełniają lekcje cyfrowe, dostępne za darmo po zalogowaniu się na stronie https://englishplaybox.pl/lekcje-cyfrowe

Uwaga!

Dzieci nie muszą kupować książki, wszystkie materiały dostają na zajęciach.

Szczegółowe informacje o zajeciach umieszczane będą w zakladkach poszczególnych grup.

Halloween (1) – słowniczek

Halloween (1) – słowniczek

Słownictwo: pumpkin (dynia), witch (czarownica), ghost (duch), monster (potwór), black cat (czarny kot). PUMPKIN WITCH GHOST MONSTER BLACK CAT Obrazki: clker.com Audio: ttsmp3.com

W przedszkolu/w szkole (2) – słowniczek

W przedszkolu/w szkole (2) – słowniczek

Słownictwo: pencil (ołówek), rubber (gumka), crayons (kredki), paints (farby), book (książka), pencil case (piórnik), pen (pióro), bag (torba), table (stół), chair (krzesło), peg (wieszak), school (szkoła), teacher (nauczyciel/nauczycielka). PENCIL RUBBER CRAYONS...

W przedszkolu/w szkole (2) – słowniczek

W przedszkolu (1) – słowniczek

Słownictwo: pencil (ołówek), rubber (gumka), crayons (kredki), paints (farby), book (książka). PENCIL RUBBER CRAYONS PAINTS BOOK Obrazki: clker.com, pixabay.com Tło plik wektorowy utworzone przez vectorpouch - pl.freepik.com Audio:...

Jesień (3) – słowniczek

Jesień (3) – słowniczek

Słownictwo: autumn (jesień), green leaf (zielony liść), yellow leaf (żółty liść), orange leaf (pomarańczowy liść), brown leaf (brązowy liść), mushroom (grzyb), pumpkin (dynia), acorn (żołędź), chestnut (kasztan), squirrel (wiewiórka). AUTUMN GREEN LEAF RED LEAF YELLOW...

Jesień (3) – słowniczek

Jesień (2) – słowniczek

Słownictwo: autumn (jesień), red apple (czerwone jabłko), green apple (zielone jabłko), yellow apple (żółte jabłko), red leaf (czerwony liść), green leaf (zielony liść), yellow leaf (żółty liść), orange leaf (pomarańczowy liść), brown leaf (brązowy liść), mushroom...

RYTMIKA

Zajęcia z rytmiki

Celem jest wprowadzenie dziecka w świat muzyki poprzez własną ekspresję. Zajęcia pełne śpiewu i zabaw ruchowych w szczególnym stopniu kształtują i rozwijają muzykalność, ogólną wrażliwość oraz poczucie własnej wartości. Umysł dziecka jest niezwykle wrażliwy na bodźce dźwiękowe, dlatego dziecko łatwo daje się zaangażować w czynne uprawianie muzyki, szuka w muzyce możliwości wyładowania swej energii i uczuć, a tego właśnie dostarczają zajęcia rytmiczne.

Cele zajęć związane są z różnymi płaszczyznami rozwoju: kształcenia słuchu, poczucia rytmu, orientacji przestrzennej.

Realizacja materiału opiera się na różnych formach działalności dziecięcej, które obejmują: śpiew, grę na instrumentach, percepcję muzyki, zabawy i ćwiczenia ruchowe.

Zajęcia rytmiki poprzez różne środki ekspresji kształtują umiejętność dokładnego słuchania, uwrażliwiają dzieci na:

  • nastrój w muzyce
  • rejestry dźwięków (wysoki i niski)
  • zmiany tempa w muzyce
  • zmiany dynamiczne w muzyce
  • artykulację dźwięków
  • kierunek linii melodycznej

Przez ćwiczenia i zabawę dzieci poznają różnorodność brzmienia instrumentów perkusyjnych, uczą się poprawnego śpiewania, rozwijają umiejętność współpracy w zespole, doskonalą indywidualną orientację przestrzenną oraz koordynację i niezależność ruchów.

Ćwiczenia ruchowo-przestrzenne oraz zabawy taneczne i inscenizowane oparte na improwizacji ruchu, rytmu, tekstu czy melodii – rozwijają wrażliwość oraz wyobraźnię dziecka.

Zajęcia z rytmiki prowadzi Pani mgr Dorota Lipińska. Ukończyła studia w zakresie pedagogiki wychowania muzycznego – prowadzenie zespołów tanecznych.

PLAN ZAJĘĆ

poniedziałek
Wesołe Żuczki: 9:00-9:30
Biedronki: 9:30-10:0
Kubusie: 10:00-10:30
Pszczółki 10:30-11:00
Pracowite Mrówki: 11:00-11:30

RELIGIA

Religia

Ważne jest, aby opowiadać dziecku o wierze. Wskazać mu drogę do Boga, który je kocha, chroni i mu towarzyszy. Historie biblijne pomagają w rozwoju osobowości, ponieważ znajdziemy w nich wszystkie ważne problemy życiowe, dochodzą w nich do głosu i dobro i zło, światło i ciemność, zagrożenia i ratunek. Grupa przedszkolna nie tylko słucha, ale bardzo żywo reaguje i uczestniczy w opowiadaniu o życiu Jezusa. Chętnie śpiewa, bo dzieci potrzebują religijnych pieśni.

Zajęcia z religii prowadzi Pani mgr Halina Dalibor. Ukończyła studia na kierunku teologia w zakresie katechetyczno-pastoralnym oraz studia podyplomowe w zakresie Podyplomowego Studium Rodziny.

Zajęcia z religii w roku szkolnym 2021/2022 będą odbywać się :

WTOREK:
12.00 – GRUPA PRACOWITE MRÓWKI
12.30- GRUPA KUBUSIE
12.30-GRUPA PSZCZÓŁKI

CZWARTEK:
12.30- GRUPA PRACOWITE MRÓWKI
13.00-GRUPA KUBUSIE
13.30- GRUPA PSZCZÓŁKI

ZAJĘCIA W PARKU WODNYM

BASEN

Dzieci z grup „Pszczółki”, „Kubusie” i „Pracowite Mrówki” mogą uczestniczyć w zajęciach sportowo – rekreacyjnych organizowanych w Parku Wodnym w Tarnowskich Górach. Pod „okiem” wykwalifikowanej kadry instruktorów i trenerów nabywają i doskonalą umiejętność pływania. Jednocześnie jest to doskonała zabawa i wspólnie spędzony czas w gronie kolegów i koleżanek, który daje możliwość integracji z rówieśnikami oraz wpływa na harmonijny rozwój fizyczny dzieci.

Termin zajęć:
poniedziałek – zajęcia z instruktorem w godz.13.00- 13.45

ZAJĘCIA OGÓLNOROZWOJOWE

Nazywam się Dobrosława Habraszka i jako absolwentka AWF Katowice jestem pomysłodawczynią zajęć ruchowych w Akademii Sprawnego Przedszkolaka. Polegają one na ogólnorozwojowych grach i zabawach bez nacisku na elementy rywalizacji. Pomagają dzieciom w budowaniu pewności siebie oraz kształtowaniu pozytywnej motywacji do aktywności ruchowej. Dodatkowym atutem naszych zajęć jest interdyscyplinarność. Jako wieloletni praktyk w pracy z dziećmi dysponuje szerokim wachlarzem aktywności ruchowych , które mogą zainteresować najmłodszych. Na naszych zajęciach pojawiają się elementy : gimnastyki, lekkiej atletyki, uproszczonych gier zespołowych, gimnastyki korekcyjnej, elementy sztuk walki (karate Shinkyokushin), gier niekonwencjonalnych, jogi.

Jeśli chcą Państwo zobaczyć jak się bawimy i trenujemy serdecznie zapraszam na nasz profil FB: AkademiaSprawnegoPrzedszkolaka


Pozdrawiam

AKADEMIA SPRAWNEGO PRZEDSZKOLAKA
Dobrosława Habraszka
42-622 Orzech,
ul. Szkolna 31, 
NIP: 6482448103 ,
REGON: 383832264
tel. 733 407 500

Skip to content