
1. Powitanie zabawą paluszkową z wykorzystaniem rymowanki – Krzysztofa Sąsiadka „Ćwir, ćwir”
Rodzic prosi dziecko o naśladowanie jego ruchów. Recytuje wierszyk, zbliża palce obu dłoni, tworząc dziobki,
i jednocześnie zbliża do siebie obie dłonie. Następnie zahacza kciuk lewej dłoni o kciuk prawej dłoni,
rozprostowuje palce, unosi dłonie w górę i porusza palcami. Rodzic powtarza zabawę kilka razy.
Ćwir, ćwir, ćwir ćwir
ptaszki śpiewają.
Fyr-fyr, fyr-fyr
ptaszki fruwają
2. Ćwiczenia separacji ruchów.
Separacja ruchów polega na wprowadzeniu wybranej części ciała w ruch, w sposób niezależny od ruchów innych części ciała.
• Niezależność ruchów rąk tułowia:
prawa ręka poziomo w bok, lewa – pionowo w górę,
prawa ręka poziomo w przód, lewa – pionowo w górę,
prawa ręka poziomo w przód, lewa – pod kątem w górę,
prawa ręka pod kątem w górę, lewa – pod kątem w dół.
• Rozdzielanie ruchów dłoni i palców:
zaciskanie prawej dłoni przy jednoczesnym rozchylaniu lewej,
uderzanie czubkami palców obydwu dłoni o blat stołu, na zmianę: wewnętrzną stroną dłoni i zewnętrzną stroną dłoni.
• Rozdzielanie ruchów palców:
zaciśnięcie pięści wokół kciuka,
unoszenie po jednym placu dłoni opartej palcami o stół.
3. Słuchanie opowiadania – „Ptasia narada”
4. Zabawa ruchowa „Bocian i wrony”
Włącz nagranie muzyki w rytmie marsza. Dziecko maszeruje w różnych kierunkach. Na przerwę w nagraniu powiedz hasło: Bocian. Dziecko staje na jednej nodze, wyciąga przed siebie wyprostowane ręce, tworząc długi dziób, i mówi: kle, kle, kle. Na hasło: Wrona – dziecko wykonuje przysiad i mówi: kra, kra, kra
5. Zabawy z wiosennym wiatrem
Dajemy dziecku jedną stronę gazety prosząc aby ją zgniotło.
Otrzymaną kuleczkę kładzie na podłodze i dmucha na nią tak, aby się poruszała.
Po kilku próbach zachęcamy dziecko do naśladowania odgłosu wiejącego wiatru, mówiąc: wiu, wiu, wiu…
6. Orientacja przestrzenna
Gdzie schowała się myszka?




7. Doprowadź ptaki do ich gniazd

Miłego dnia !