1.Jak nazywają się te zwierzątka?
2. Zabawa – Gdzie schowały się gąski?
Przygotowujemy dziesięć sylwet gęsi.
Rodzic chowa w pokoju 10 sylwet gęsi. Dzieci ich szukają. Po odnalezieniu określają miejsca ich
schowania, posługując się odpowiednimi przyimkami.
3.Rozmowa na temat wiosennych prac na wsi.
- Pole
Na polach rozpoczęły się prace: orka, bronowanie kultywatorami gleby oraz jej wałowanie,
a następnie siew i sadzenie roślin. - Sad
W sadzie wiosną (w marcu) właściciele przycinają gałęzie drzew i krzewów, opryskują drzewa, bielą wapnem ich pnie. - Zwierzęta wiejskie
Rolnicy przez cały rok codziennie muszą dbać o zwierzęta. Np. krowy muszą być dojone kilka razy dziennie.
3. Oglądanie obrazków narzędzi ogrodniczych
Obrazki narzędzi ogrodniczych.
Dzieci oglądają obrazki narzędzi ogrodniczych: grabi, wideł, łopaty, motyki, sekatora, konewki.
Dzielą ich nazwy na sylaby (5-latki) i, wybranych, na głoski (6-latki).
*(Nie dzielimy na głoski nazw: konewka, widły, grabie).
Opowiadamy dzieciom do czego służą kolejne narzędzia.
4. Zabawa metodą opowieści ruchowej – W ogrodzie.
Dzieci wybrały się do ogrodu na zaproszenie ogrodnika Macieja (w roli ogrodnika – Rodzic ).
Witają się z ogrodnikiem i rozpoczynają oglądanie ogrodu.
Dzieci:
Wąchają kwiatki – wykonują przysiad, skłon głowy w przód i głęboki
wdech nosem, a wydech – ustami,
biegają po alejkach, – wyciągają ramiona w bok,
naśladując motyle – rytmicznie podnoszą je i opuszczają.
Ogrodnik Maciej prosi dzieci o pomoc przy sadzeniu.
Dzieci:
Sadzą rośliny, – wykonują siad klęczny, naśladują czynności:
kopania, sadzenia, przysypywania roślin ziemią,
myją ręce po pracy, – stają w rozkroku, wykonują lekki skłon tułowia
w przód, pocierają dłońmi o siebie,168
podlewają posadzone rośliny. – poruszają się po wyznaczonym miejscu ogrodu
przedszkolnego i naśladują podlewanie.
Ogrodnik chwali dzieci za dobrze wykonaną pracę i dziękuje za pomoc.
5.Zasady bezpiecznego przedszkolaka
Kochani już w poniedziałek się zobaczymy. Huraaa!
Jednak należy przypomnieć sobie kilka bardzo ważnych zasad.
Posłuchajcie:
6.Kolorowanka
Miłego dnia!