ZAJĘCIA
DODATKOWE
LOGOPEDIA
ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE
Udział w zajęciach logopedycznych zaczyna się po zdiagnozowaniu dzieci podczas badań
przesiewowych.
Badania przesiewowe wykonano za zgodą rodziców w październiku i listopadzie 2020 r. w grupach 4, 5, 6 latków
oraz w styczniu 2021 r. w grupie najmłodszej.
Dzieci objęto terapią ze względu na:
– zaburzoną pracę narządów artykulacyjnych,
– nieprawidłową wymowę głosek szeregu szumiącego, syczącego i ciszącego,
– nieprawidłową wymowę głoski r, mowę bezdźwięczną,
– opóźniony rozwój mowy,
– utrzymujące się substytucje, uproszczenia spółgłoskowe.
Prowadzenie terapii logopedycznej obejmuje wg. potrzeb:
– ćwiczenia oddechowe: wyrabianie prawidłowego oddechu przez nos, wydłużanie fazy
wydechowej,
– ćwiczenia prawidłowego połykania,
– ćwiczenia motoryczne narządów artykulacyjnych zmierzające do wywołania zaburzonych
głosek; w tym pionizowanie języka i uzyskiwanie prawidłowej pozycji spoczynkowej języka,
– ćwiczenia słuchowe: usprawnianie odbioru bodźców akustycznych, ćwiczenia słuchu
fonematycznego, rozróżnianie głosek dobrze i źle wypowiedzianych;
– głosowe: wyrabianie właściwej tonacji, kierowanie głosu na maskę, ćwiczenia modulowania siły
głosu, naśladowanie dźwięków;
– artykulacyjne: wywoływanie głosek w izolacji, utrwalanie ich poprawnej realizacji w sylabach,
logotomach, wyrazach, zdaniach, opowiadaniach;
– leksykalne: rozwijanie zasobu słownictwa poprzez opowiadanie historyjek obrazkowych,
opowiadanie ilustracji, wysłuchanego tekstu, udzielanie odpowiedzi na pytania, gry i zabawy
ortofoniczne. Podczas zajęć logopedycznych doskonali się również sprawność grafomotoryczną,
myślenie przyczynowo-skutkowe, percepcję wzrokową i słuchową.
Zajęcia odbywają się we wtorki i czwartki w godzinach: 10:15 – 11.30, 12:15 – 16:00.
Drodzy Rodzice
Pamiętajcie o systematycznych ćwiczeniach z waszymi dziećmi. Tylko w ten sposób razem
uzyskamy pozytywne efekty pracy logopedycznej. Nie zapominajcie również o ćwiczeniach
wzmacniających pracę narządów artykulacyjnych. Wystarczy kilka minut dziennie, aby utrwalić
umiejętności zdobyte podczas zajęć logopedycznych w przedszkolu.
W razie jakichkolwiek pytań zapraszam na konsultacje indywidualne.
Logopeda Magdalena Minor

SEPLENIENIE MIĘDZYZĘBOWE
Seplenienie międzyzębowe jest wadą wymowy występującą coraz częściej u dzieci przedszkolnych. O przyczynach powstawania międzyzębowości i holistycznej terapii logopedycznej pisze logopeda Paulina Mistal....

CO MÓWIĄ ZWIERZĘTA, NAŚLADUJ DŹWIĘKI – LOGOPEDYCZNE GRY INTERAKTYWNE
https://wordwall.net/pl/resource/1089368/logopedia/co-mówią-zwierzęta https://wordwall.net/pl/resource/1164945/logopedia/naśladuj-dźwięki-logopedyczny-świat-zabaw

OD JEDZENIA DO MÓWIENIA
O prawidłowym rozszerzaniu diety małego dziecka i jego wpływie na usprawnianie narządów mownych i wymowę głosek można przeczytać klikając w poniższy link....

GRY LOGOPEDYCZNE „WYŚCIGI Z GŁOSKĄ” Domologo.pl
Utrwalanie wymowy głosek podczas gry planszowej to doskonały pomysł na ćwiczenia logopedyczne i wesołą zabawę 🙂 https://domologo.pl/logopedia/wymowa/gloski-szumiace/wyscigi-z-gloska-sz/ https://domologo.pl/logopedia/wymowa/gloski-szumiace/wyscigi-z-gloska-cz/...

ĆWICZENIA ODDECHOWE W TERAPII LOGOPEDYCZNEJ
Ćwiczenia oddechowe stanowią istotną część terapii logopedycznej, ponieważ mowa i oddech to czynności ze sobą ściśle związane. Oddychanie podczas spoczynku to oddychanie statyczne, podczas którego wdech i wydech wykonywany jest nosem. Powietrze przechodząc przez nos...

JĘZYK ANGIELSKI
ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO, prowadzący: Aleksandra Garczarczyk
Zajęcia z języka angielskiego odbywają się dwa razy w tygodniu i trwają:
- 30 min dla dzieci 5 i 6 – letnich
- 15 minut dla dzieci 3 i 4 – letnich.
Zajęcia w grupach:
„PRACOWITE MRÓWKI”
„WESOŁE ŻUCZKI”
prowadzone są w oparciu o program nauczania języka angielskiego „Multisensoryczna nauka języka angielskiego” autor Ewa Wodzicka-Dondziłło, który jest zgodny z Nową Podstawą Programową Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli i zatwierdzony przez MEN:
- WESOŁE ŻUCZKI – kurs „I Love Boo” poziom A (autor: E.Wodzicka- Dondziłło)
- PRACOWITE MRÓWKI – kurs „I Love Boo” poziom B+ (autor: E.Wodzicka- Dondziłło)
Bajkowy świat, w którym wszyscy mówią w języku angielskim, przybliżany jest przez pociesznego stworka Boo oraz rodzeństwo elfów- Maxa i Lilly, bohaterów naszego kursu. Zajęcia prowadzone są w formie gier i zabaw językowych tak, aby przy maksymalnej korzyści językowej nie zmęczyć dzieci i żeby chętnie uczestniczyły w zajęciach. Śpiewamy też dużo piosenek.
* Wszystkie piosenki wykorzystywane na zajęciach dostępne są na stronie wydawnictwa:
w zakładce: MAC akademia –> piosenki i utwory muzyczne –> I love Boo –> poziom A lub poziom B+
PLAN ZAJĘĆ:
WESOŁE ŻUCZKI gr. I
– czwartek 10:00 – 10:15
– piątek 10:00 – 10:15
WESOŁE ŻUCZKI gr. II
– czwartek 10:15 – 10:30
– piątek 10:15 – 10:30
PRACOWITE MRÓWKI gr. I
– czwartek 10:30 – 11:00
– piątek 10:30 – 11:00
PRACOWITE MRÓWKI gr. II
– czwartek 11:00 – 11:30
– piątek 11:00 – 11:30
Zajęcia z języka angielskiego
Zajęcia z języka angielskiego odbywają się dwa razy w tygodniu i trwają:
- 30 min dla dzieci 5 i 6 – letnich
- 15 minut dla dzieci 3 i 4 – letnich.
Zajęcia w grupach: „PRACOWITE MRÓWKI” i „WESOŁE ŻUCZKI” prowadzone są w oparciu o program nauczania języka angielskiego „Multisensoryczna nauka języka angielskiego” autor Ewa Wodzicka-Dondziłło, który jest zgodny z Nową Podstawą Programową Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli i zatwierdzony przez MEN:
- WESOŁE ŻUCZKI – kurs „I Love Boo” poziom A (autor: E.Wodzicka- Dondziłło)
- PRACOWITE MRÓWKI – kurs „I Love Boo” poziom B+ (autor: E.Wodzicka- Dondziłło)
Bajkowy świat, w którym wszyscy mówią w języku angielskim, przybliżany jest przez pociesznego stworka Boo oraz rodzeństwo elfów- Maxa i Lilly, bohaterów naszego kursu. Zajęcia prowadzone są w formie gier i zabaw językowych tak, aby przy maksymalnej korzyści językowej nie zmęczyć dzieci i żeby chętnie uczestniczyły w zajęciach. Śpiewamy też dużo piosenek.
* Wszystkie piosenki wykorzystywane na zajęciach dostępne są na stronie wydawnictwa:
w zakładce: MAC akademia –> piosenki i utwory muzyczne –> I love Boo –> poziom A lub poziom B+
RYTMIKA
Zajęcia z rytmiki
Celem jest wprowadzenie dziecka w świat muzyki poprzez własną ekspresję. Zajęcia pełne śpiewu i zabaw ruchowych w szczególnym stopniu kształtują i rozwijają muzykalność, ogólną wrażliwość oraz poczucie własnej wartości. Umysł dziecka jest niezwykle wrażliwy na bodźce dźwiękowe, dlatego dziecko łatwo daje się zaangażować w czynne uprawianie muzyki, szuka w muzyce możliwości wyładowania swej energii i uczuć, a tego właśnie dostarczają zajęcia rytmiczne.
Cele zajęć związane są z różnymi płaszczyznami rozwoju: kształcenia słuchu, poczucia rytmu, orientacji przestrzennej.
Realizacja materiału opiera się na różnych formach działalności dziecięcej, które obejmują: śpiew, grę na instrumentach, percepcję muzyki, zabawy i ćwiczenia ruchowe.
Zajęcia rytmiki poprzez różne środki ekspresji kształtują umiejętność dokładnego słuchania, uwrażliwiają dzieci na:
- nastrój w muzyce
- rejestry dźwięków (wysoki i niski)
- zmiany tempa w muzyce
- zmiany dynamiczne w muzyce
- artykulację dźwięków
- kierunek linii melodycznej
Przez ćwiczenia i zabawę dzieci poznają różnorodność brzmienia instrumentów perkusyjnych, uczą się poprawnego śpiewania, rozwijają umiejętność współpracy w zespole, doskonalą indywidualną orientację przestrzenną oraz koordynację i niezależność ruchów.
Ćwiczenia ruchowo-przestrzenne oraz zabawy taneczne i inscenizowane oparte na improwizacji ruchu, rytmu, tekstu czy melodii – rozwijają wrażliwość oraz wyobraźnię dziecka.
Zajęcia z rytmiki prowadzi Pani mgr Dorota Lipińska. Ukończyła studia w zakresie pedagogiki wychowania muzycznego – prowadzenie zespołów tanecznych.
PLAN ZAJĘĆ
poniedziałek
Wesołe Żuczki: 9:00-9:30
Biedronki: 9:30-10:0
Kubusie: 10:00-10:30
Pszczółki 10:30-11:00
Pracowite Mrówki: 11:00-11:30

JUDO
Nie znaleziono żadnych wyników
Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.

RELIGIA
Religia
Ważne jest, aby opowiadać dziecku o wierze. Wskazać mu drogę do Boga, który je kocha, chroni i mu towarzyszy. Historie biblijne pomagają w rozwoju osobowości, ponieważ znajdziemy w nich wszystkie ważne problemy życiowe, dochodzą w nich do głosu i dobro i zło, światło i ciemność, zagrożenia i ratunek. Grupa przedszkolna nie tylko słucha, ale bardzo żywo reaguje i uczestniczy w opowiadaniu o życiu Jezusa. Chętnie śpiewa, bo dzieci potrzebują religijnych pieśni.
Zajęcia z religii prowadzi Pani mgr Halina Dalibor. Ukończyła studia na kierunku teologia w zakresie katechetyczno-pastoralnym oraz studia podyplomowe w zakresie Podyplomowego Studium Rodziny.
Zajęcia z religii w roku szkolnym 2021/2022 będą odbywać się :
WTOREK:
12.00 – GRUPA PRACOWITE MRÓWKI
12.30- GRUPA KUBUSIE
12.30-GRUPA PSZCZÓŁKI
CZWARTEK:
12.30- GRUPA PRACOWITE MRÓWKI
13.00-GRUPA KUBUSIE
13.30- GRUPA PSZCZÓŁKI

ZAJĘCIA W PARKU WODNYM
BASEN
Dzieci z grup „Pszczółki”, „Kubusie” i „Pracowite Mrówki” mogą uczestniczyć w zajęciach sportowo – rekreacyjnych organizowanych w Parku Wodnym w Tarnowskich Górach. Pod „okiem” wykwalifikowanej kadry instruktorów i trenerów nabywają i doskonalą umiejętność pływania. Jednocześnie jest to doskonała zabawa i wspólnie spędzony czas w gronie kolegów i koleżanek, który daje możliwość integracji z rówieśnikami oraz wpływa na harmonijny rozwój fizyczny dzieci.
Termin zajęć:
piątek – zajęcia z instruktorem w godz.14.00- 14.45
ZAJĘCIA OGÓLNOROZWOJOWE
Nazywam się Dobrosława Habraszka i jako absolwentka AWF Katowice jestem pomysłodawczynią zajęć ruchowych w Akademii Sprawnego Przedszkolaka. Polegają one na ogólnorozwojowych grach i zabawach bez nacisku na elementy rywalizacji. Pomagają dzieciom w budowaniu pewności siebie oraz kształtowaniu pozytywnej motywacji do aktywności ruchowej. Dodatkowym atutem naszych zajęć jest interdyscyplinarność. Jako wieloletni praktyk w pracy z dziećmi dysponuje szerokim wachlarzem aktywności ruchowych , które mogą zainteresować najmłodszych. Na naszych zajęciach pojawiają się elementy : gimnastyki, lekkiej atletyki, uproszczonych gier zespołowych, gimnastyki korekcyjnej, elementy sztuk walki (karate Shinkyokushin), gier niekonwencjonalnych, jogi.
Jeśli chcą Państwo zobaczyć jak się bawimy i trenujemy serdecznie zapraszam na nasz profil FB: AkademiaSprawnegoPrzedszkolaka
Pozdrawiam
AKADEMIA SPRAWNEGO PRZEDSZKOLAKA
Dobrosława Habraszka
42-622 Orzech,
ul. Szkolna 31,
NIP: 6482448103 ,
REGON: 383832264
tel. 733 407 500