BIEDRONKI

Charakterystyka grupy

Biedronki – to My – dzielne przedszkolaki. Kłaniamy się niziutko i Gości witamy milutko!
Nadszedł już czas, by poznawać wielki świat. Gdy w przedszkolu się spotkamy,
wiele do zrobienia mamy. Co jest dobre, a co złe – każda „Biedroneczka” o tym wie!


Grupa liczy 25 radosnych dzieci w tym 20 – pięciolatków , 4 – czterolatków i 1 – trzylatka.
Dzieci chętnie uczą się poznawać świat poprzez ciekawe zabawy pod okiem wych. mgr Aleksandry Garczarczyk
oraz dyr. mgr Aleksandry Łukomskiej oraz mgr Elżbiety Gizy.
Z zaangażowaniem uczestniczą w zajęciach ogólnorozwojowych, z języka angielskiego oraz rytmiki.

Przestrzegają zasad kontraktu grupowego:

1. sprzątamy po zakończonej zabawie

2.zgodnie się bawimy

3.nie bijemy kolegów i koleżanek

4.grzecznie zwracamy się do siebie

5.używamy zwrotów grzecznościowych

6.nie krzyczymy

7.uczymy się samodzielności

8.dbamy o wytwory pracy innych dzieci

Biedroneczki zdobywają miejsca podiumowe w konkursach międzyprzedszkolnych.

ZAJĘCIA W GRUPIE ”BIEDRONKI”

Zajęcia dla Biedronek – 30.03.2020 r.

Tematyka tygodnia: Wiosenne powroty
Temat dnia : Witamy ptaki
Data: 30.03.2020 r.

Dzień dobry Biedroneczki,
zapraszam do zabawy 🙂

  1. Co to za ptaki ?
    Dzieci wraz z Rodzicem przeglądają zdjęcia. Wskazują na ilustracjach ptaki.
    Z pomocą Rodzica nazywają znane im gatunki ptaków, dzielą się posiadanymi
    na ich temat wiadomościami. Rodzic zwraca uwagę dzieci na zdjęcia przedstawiające
    ptaki powracające wiosną do Polski.
    Wyjaśnia, dlaczego niektóre ptaki lecą sznurem,w kluczu lub gromadą.
Bocian
Czajka
Jaskółka
Kukułka
Skowronek
Klucz ptaków

Dzięki lataniu w kluczu ptaki zyskują dodatkowy ciąg powietrza, na którym się unoszą, co jest znaczącą ulgą dla ich skrzydeł podczas długiego lotu.
*Pióra są potrzebne ptakom do lotu, pomagają utrzymać się ptakom na wodzie. Ponadto pióra zabezpieczają ptaki przed drapieżnikami, utrzymują stałą temperaturę ciała.

2. Karta pracy – Bocian
Dziecko układa wycięte puzzle według wzoru. Początkowo próbuje wykonać zadanie na obrazku, następnie patrząc na obrazek przykleja na czystej kartce kolejne elementy. Jeśli nie mamy możliwości druku – proponuje aby Rodzic namalował bociana 😉

3. Zabawa ruchowa – Bociany na łące.
Przy dźwiękach muzyki dzieci naśladują chód bociana po wysokiej trawie (podnoszą nogi wysoko do góry).
Na przerwę, zatrzymują się, stają na jednej nodze, wyciągają ręce przed siebie i klaszczą w nie.
Naśladują odgłosy wydawane przez bociana, mówią: kle, kle, kle.

Muzyka:

Muzyka


4. O czym mówią ptaki? – słuchanie opowiadania Barbary Szelągowskiej Ptasia narada
.

Książka (s. 58–59) dla każdego dziecka

Pani Ola czyta :
FILMIK:

Link do książki: https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-aplus-ks/mobile/index.html#p=61

W dalekiej Afryce spotkała się na naradzie trójka przyjaciół. Pierwszy odezwał się skowronek.
– Kochani! Pewnie już niedługo zacznie się w Polsce wiosna. A kto ma ją witać swoim śpiewem, jeśli nie ja? Mówię wam, czas wracać. Nie ma na co czekać. Szkoda każdego dnia!
– A ty jak zwykle – odezwał się bocian. – Tylko praca ci w głowie… Może masz rację, przyjacielu, ale gdy sobie pomyślę, ile tam będę miał roboty… Najpierw gniazdo muszę wyremontować, potem wysiadywać jajka, a jeszcze później wykarmić pisklęta, nauczyć je latać… Poczekajmy parę dni. Odpocznijmy. Nabierzmy sił… Rozejrzyj się i zobacz, jak tu przyjemnie. Co prawda trochę gorąco, ale pośpiech naprawdę nie jest wskazany.
– Masz rację, bocianie! – przytaknęła jaskółka. – Ciężka praca nas czeka. Nie jest łatwo wychować dzieci. Co innego taka kukułka – podrzuca innym jajka. Po prostu wstyd, jak można tak postępować… Leń z niej, tyle powiem! Ja na przykład zamierzam wychować swoje dzieci najlepiej jak potrafię, żeby stanowiły wzór do naśladowania!
Nagle przyfrunęła pani czajka, niosąc coś w dziobie. – Witajcie, przyjaciele. Ale się zmęczyłam. Zobaczcie, co znalazłam w swoim ogródku! List od wróbelka z Polski! Bocianie, może ty przeczytaj go na głos, bo ja już nie mam siły. Tak się śpieszyłam do was! Bocian wyprostował się na swoich długich czerwonych nogach i z wielką uwagą przeczytał list od początku do końca.
– Ojej! – zawołał zdenerwowany. – Czekają na nas! Nie ma czasu do stracenia! Musimy lecieć! Natychmiast! Gdzie moje walizki?
– Co tam walizki! Trzeba czym prędzej witać wiosnę! – zawołał skowronek. – Co to będzie? Co to będzie? – Wiosna tuż-tuż, a my jeszcze w Afryce! – lamentowała przerażona jaskółka.
Ptaki bez zastanowienia spakowały cały dobytek i wyruszyły w daleką drogę do Polski.
Nawet nie miały czasu się zastanowić, co je tam czeka.

• Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce. Rodzic zadaje pytania:
− Od kogo ptaki dostały list?
− Czego się z niego dowiedziały?
− Jakie ptaki przylatują wiosną do Polski?

5. Ćwiczenie spostrzegawczości – Którego ptaka brakuje
?
Rodzic układa przed dziećmi zdjęcia kilku ptaków np. bociana, skowronka, jaskółki, czajki. (4 / 5). Prosi, aby dzieci podały ich nazwy, a następnie zamknęły oczy. Zabiera jedno zdjęcie. Dzieci odgadują, który ptak odfrunął.

CYKLE TEMATYCZNE NA MIESIĄC KWIECIEŃ

Kwiecień 2020

1.Wiosenne powroty

2.Wielkanoc

3.Wiosna na wsi

4.Dbamy o przyrodę

Piosenka :

Dzień dobry Zielona Panienko (sł i muz. Agnieszka Kopacz)

1.Dzień dobry Zielona Panienko
Dzień dobry, dzień dobry kwiatowa Pani
Witamy Panią dzisiaj piosenką niech Pani już zostanie z nami

Ref.My chcemy poczuć słońca blask
Słyszeć jak pięknie śpiewa ptak
Widzieć na łące piękny kwiat
Już czas! Już czas!

2.Dzień dobry Zielona Panienko
Dzień dobry, dzień dobry Pani
Zieleni Witamy Panią dzisiaj piosenką
Niech Pani wreszcie świat odmieni

Ref.My chcemy poczuć słońca blask
Słyszeć jak pięknie śpiewa ptak
Widzieć na łące piękny kwiat
już czas już czas
Wiosna – ooo Wiosna – ooo Wiosna – ooo

Ref. My chcemy (…) 2x

Wiersz

Iwona Fabiszewska „Domy zwierząt”

W chlewiku mieszka świnka, korytko stoi tam,

a w budzie siedzi piesek; nie lubi, gdy jest sam.

W kurniku kury gdaczą, nocą na grzędach śpią,

a konie stoją w stajniach i głośno czasem rżą.

A krowy? Pewnie wiecie, obora to ich dom.

Gdy wrócą już z pastwiska, tu muczą piosnkę swą.

JĘZYK ANGIELSKI W GRUPIE ”BIEDRONKI”

Nie znaleziono żadnych wyników

Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.

w

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE W GRUPIE ”BIEDRONKI”

Nie znaleziono żadnych wyników

Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.

Skip to content