Czwartek 04.06.2020 r. – TEMAT DNIA: Nadchodzi lato.

utworzone przez | cze 2, 2020

DZIEŃ DOBRY PSZCZÓŁKI

ZAPRASZAM DO WSPÓLNEJ ZABAWY

CZWARTEK 04.06.2020 r.TEMAT DNIA: NADCHODZI LATO.

  1. Zabawa obrazkami – Ubrania na letni wypoczynek. Oglądanie magazynów i gazetek reklamowych z modą letnią. Wykonanie obrazkowego poradnika podróżnika.

Potrzebujemy:
Magazyny i gazetki reklamowe z modą letnią, nożyczki, karton, klej.

  • Rodzic wspólnie z dziećmi ogląda magazyny i gazetki reklamowe, np. ze sklepów sportowych z modą letnią.
  • Rodzic wymienia nazwy części garderoby.
  • Dzieci wskazują elementy stroju, o których mówi Rodzic, i ustalają ich przydatność w wybranym miejscu letniego wypoczynku, np.: w mieście, w lesie, na wsi.
  • Następnie dzieci wycinają poszczególne części garderoby i naklejają je na karton w jednej z trzech kolumn: miasto, las, wieś.

2. Letnie ogrody – zajęcia matematyczne. Wprowadzenie do tematu.
Potrzebujemy:Zdjęcia przedstawiające ogrody z kwiatami, napisy: rabatka, klomb, obrazki przedstawiające różę, piwonię, dalię, słonecznik i kartoniki z nazwami tych kwiatów. (potrzebne zdjęcia znajdują się na końcu zajęcia).

  • Rodzic pokazuje dzieciom zdjęcia przedstawiające ogrody z kwiatami. Zwraca uwagę na rozmieszczenie kwiatów na rabatkach i klombach.
  • Wyjaśnia znaczenie słów: rabatka, klomb, prezentuje te nazwy.
  • Prosi dzieci o nazwanie przedstawionych na obrazkach gatunków letnich kwiatów (róża, piwonia, dalia, słonecznik) i opisanie ich wyglądu.
  • Prezentuje kartoniki z nazwami tych kwiatów.
  • Rodzic pyta:
  • Co można robić latem w ogrodzie pełnym kwiatów? np.: Pielęgnować kwiaty na rabatkach, spacerować między klombami, obserwować motyle.

3. Zabawa Znamy te figury:
Potrzebujemy:

  • Dla każdego dziecka: biała kartka z bloku technicznego, formatu A4 (z jednej strony kartka jest czysta, z drugiej są narysowane dwie linie poziome), koperta z zestawem małych figur geometrycznych i dużych figur geometrycznych (prostokątów, kół, trójkątów i kwadratów oraz z jednym sześciokątem), wyciętych z kolorowego kartonu,
  • dla Rodzica kartka formatu A3 i zestaw większych figur niż dla dzieci.
  • Dzieci otrzymują po jednej białej kartce z bloku technicznego, formatu A4 (z jednej strony kartka jest czysta, z drugiej są narysowane dwie linie poziome, które będą wyznaczały granice szlaczka), i kopercie z zestawem małych figur geometrycznych i dużych figur geometrycznych (prostokątów, kół, trójkątów i kwadratów oraz z jednym sześciokątem), wyciętych z kolorowego kartonu.
  • Dzieci siadają na dywanie, Rodzic siada przed dziećmi i układa przed sobą dużą kartkę i zestaw dużych figur. Prosi, aby dziecko nazwało wskazaną przez niego figurę. Dziecko opisuje figurę, wymieniając jej cechy: wielkość, kolor, kształt, np. mały czerwony trójkąt.
  • Rodzic sprawdza poprawność wykonania zadania.
  • Podobnie postępuje z pozostałymi figurami.

4. Projektowanie rabatki kwiatowej. Układanie szlaczka. Pomoce z poprzedniej zabawy.

  • Rodzic proponuje dzieciom zabawę w projektowanie ogrodu – sadzenie kwiatów na rabatce.
  • Prosi o przygotowanie figur – posegregowanie ich.
  • Nadaje figurom nazwy kwiatów, np. koło to słonecznik, trójkąt to róża, kwadrat to dalia, prostokąt to piwonia.
  • Na swojej kartce, na pierwszej linii, układa szlaczek złożony z kolorowych trójkątów: małych i dużych.
  • Trójkąty dowolnie przesuwa, obraca nimi, układa je naprzemiennie, np. raz wierzchołkiem do góry, raz do dołu.
  • Nadaje trójkątom nazwy kwiatów. Mówi np.: Na mojej rabatce wyrosły małe czerwone róże i wielkie czerwone róże.
  • Dzieci przyglądają się układowi figur i odtwarzają go na swoich kartkach, zachowując zaobserwowane prawidłowości.
  • Rodzic sprawdza poprawność wykonania zadania, po czym prosi o zdjęcie figur i odłożenie ich na bok.
  • Następnie Rodzic prosi dziecko o ułożenie kolejnego szlaczka i zamienia się z nim miejscami.
  • Dziecko wybiera dowolne figury, nadaje im nazwy kwiatów i układa kolejny szlaczek.
  • Rodzic odwzorowuje szlaczek, po czym ponownie prosi o zdjęcie figur i odłożenie ich na bok.
  • Rodzic mówi, że dzieci już wiedzą, jak projektuje się kwiatową rabatkę. Zachęca je do ułożenia własnej rabatki.
  • Dzieci układają figury.
  • Rodzic podchodzi, chwali je za pomysłowość, prosi dzieci o wymienienie nazw kwiatów i nazw użytych figur.

5. Projektowanie klombów. Układanie rozety. Pomoce z poprzedniej zabawy.

  • Rodzic prosi dzieci o położenie kartek czystą stroną do góry i wyjęcie z kopert sześciokąta.
  • Zapoznaje dzieci z tą figurą.
  • Dzieci 6-letnie z pomocą Rodzica opisują sześciokąt (5-latki przysłuchują się).
  • Rodzic zwraca uwagę dzieci na sześć boków i sześć kątów tej figury.
  • Wszystkie dzieci rysują palcem po bokach figury, wskazują i liczą każdy bok i każdy kąt figury.
  • Następnie Rodzic opowiada o klombie. Wokół środka klombu (sześciokąta) rosną wielkie żółte róże – Rodzic układa żółte trójkąty – a między różami są czerwone piwonie – między trójkątami układa prostokąty. Dokłada inne figury i opowiada o gatunkach kwiatów.
  • Następnie Rodzic zachęca dzieci do swobodnego projektowania swoich własnych klombów. Informuje je, że bardzo ładnie wyglądają np. projekty złożone z dwóch kolorów.
  • Rodzic podchodzi do poszczególnych dzieci, sugeruje, podpowiada, ukierunkowuje i chwali je za pomysłowość.

6. Zabawa słownikowa „Znajdź słowo”. Dobieranie słów o znaczeniu przeciwnym do podanych słów.
Potrzebujemy piłkę.

  • Dzieci stają na dywanie,
  • Rodzic trzyma piłkę i rzuca ją kolejno do dzieci, mówiąc słowo.
  • Dzieci wypowiadają słowo o znaczeniu przeciwnym do podanego
  • (np. wesoły – smutny, mokry – suchy, wysoki – niski) i odrzucają piłkę.

7. A na koniec powtarzamy pory roku
https://www.youtube.com/watch?v=69B_ZJ37PYw


Miłego dnia

Pozdrawiam

Pani Kasia

Skip to content