DZIEŃ DOBRY PSZCZÓŁKI
ZAPRASZAM DO WSPÓLNEJ ZABAWY
CZWARTEK 21.05.2020 r.TEMAT DNIA: MÓJ KOCHANY TATUŚ
- Mój kochany tatuś – rozmowa na temat wiersza B. Kosmowskiej pt: „Dzień Taty”, połączona z wykonywaniem plakatu.
Inscenizowanie wiersza B. Kosmowskiej „Dzień Taty”.
Potrzebujemy:Kukiełka (pacynka) mamy oraz kukiełki (pacynki) chłopca i dziewczynki.
Rodzic recytuje wiersz, przedstawia inscenizację utworu, wykorzystując kukiełkę mamy oraz kukiełki chłopca i dziewczynki.
– Dziś Dzień Taty – mówi mama.
– Czy pomysły jakieś macie?
Nie wypada, abym sama wyprawiała święto tacie…
Krzyś uśmiecha się do mamy.
– Mamy z Anią świetne plany!
Po śniadaniu, na trzepaku,
będzie popis akrobatów.
Potem – wyścig rowerami!
My, niestety, go przegramy.
Dla zwycięzcy są nagrody
– choćby Ani pokaz mody.
No i zanim tata zaśnie, poczytamy tacie baśnie…
Krzyś i Ania są szczęśliwi.
– To się dzisiaj tatuś zdziwi!
Tylko mama zamyślona, trochę smutna, jak nie ona…
Wreszcie wzdycha głośno na to:
– Też bym chciała dziś być… tatą!
2. Rozmowa na temat wiersza.
Rodzic pyta dzieci:
- O jakim święcie mówiła mama z wiersza?
- O co prosiła mama swoje dzieci?
- Jakie pomysły na wyprawienie święta tacie miał Krzyś?
- Co dzieci chciały zrobić wspólnie?
- Dlaczego na koniec mama posmutniała i zamyśliła się?
- Rodzic pyta dzieci dalej:
- Kiedy obchodzimy święto taty?
3. Rozmowa na temat roli ojca w rodzinie.
Rodzic pyta:
- Za co kochamy tatę?
- Jak możemy okazać tacie swoją miłość?
- Co tata robi w domu?
- W czym możemy pomóc tacie? Jak wyglądają wasi tatusiowie?
- Czy każdy tatuś musi być taki sam?
- Czy ważny jest wygląd tatusia, czy to, że jest dla was dobry i was kocha?
- Dzieci wypowiadają się swobodnie.
- Rodzic zachęca je do pomagania tacie w wykonywaniu różnych prac domowych.
4. Zabawa lusterkami – Jak wyglądam?
Potrzebujemy:Małe lusterko dla każdego dziecka, duże lustro.
- Dzieci trzymają w dłoniach małe lusterka.
- Patrzą na siebie i wskazują części ciała wymieniane przez Rodzica np.: głowę, szyję, prawe ucho.
- Przyglądają się swoim oczom, określają ich kolor (piwne, niebieskie, zielone).
- Zwracają uwagę na kolor i długość swoich włosów.
- Wymieniają, ile mają danych części ciała.
- Następnie podchodzą do dużego lustra, określają i porównują swój wzrost ze wzrostem Rodzica.
5. Zabawa w przeciwieństwa. Wzbogacanie słownictwa.
Rodzic zadaje dzieciom szczegółowe pytania na temat zewnętrznego wyglądu człowieka,
np: – Jakiego wzrostu może być człowiek? (Niskiego, średniego, wysokiego).
– Jak nazywamy ludzi mających dany kolor włosów? (Blondyn, brunet, szatyn, rudy).
– Jakiej długości mogą być włosy? (Długie, krótkie; można nie mieć włosów – być łysym).
– Jaką można mieć fryzurę? (Włosy proste, kręcone).
Następnie Rodzic proponuje zabawę w dobieranie słów o przeciwnym znaczeniu do słów przez nią wypowiadanych,
np.: wysoki – niski
długi – krótki
proste – kręcone.
6. Proponuję pracę plastyczną „Witraż z serduszkiem”:
https://ekodziecko.com/witraz-z-serduszkiem
7. Piosenka pt: „Mama i Tata”:
https://www.youtube.com/watch?v=vSHRfxT2-B4
Miłego dnia
Pozdrawiam
Pani Kasia