Piątek 17.04.2020 r.

utworzone przez | kwi 17, 2020

Kwiecień, tydzień 3

Temat tygodnia: Wiosna na wsi

Temat dnia  17.04.2020 Makieta wiejskiego podwórka.

Witam Was moi mili. Oto propozycje zabaw na dzisiaj:

  1. Piosenka ,,Dziadek fajną farmę miał”. https://www.youtube.com/watch?v=fUX5kYzzi5Q

Wysłuchajcie piosenki a potem spróbujcie ją zaśpiewać.

2. Zabawa Smakujemy i dotykamy.

Potrzebne nam będą: produkty pochodzące od zwierząt, apaszka.

Rodzic pokazuje dziecku produkty, które pochodzą od zwierząt, np.: jajka, ser, jogurt, miód,

mleko, wełna, pióra. Następnie, zasłania dziecku oczy i podaje do spróbowania lub dotknięcia wybrany produkt. Dziecko podaje nazwy produktów, a po odsłonięciu oczu nazywa zwierzęta, od których te produkty pochodzą.

3. Burza mózgów – Co można zrobić z tych produktów?

Rodzic  podaje nazwę produktu otrzymanego od zwierząt, a dziecko mówi, do zrobienia czego

można go wykorzystać. Np. jajka – ciasto, kanapki, sałatka… mleko – ser, budyń, jogurt…

pióra – poduszka, pierzyna… wełna – szalik, sweter, czapka…

4. Filmik edukacyjny.

Sprawdź, czy zapamiętałeś/aś co nam dają zwierzęta.

5. Matematyczne zagadki.

Potrzebne nam będą: kostka do gry, kartka papieru na których będą zapisane zagadki, sylweta kwiatka lub motyla.

 Rodzic  rozkłada sylwety kwiatka/motyla oznaczone cyframi od 1 do 9, z drugiej strony napisana jest zagadka. Dziecko wyrzuca kostkę, przelicza liczbę oczek i podaje Rodzicowi chmurkę z odpowiednią cyfrą. Rodzic odczytuje zagadkę, dziecko podaje odpowiedź. Następnie dziecko rzuca dwiema kostkami, dodaje oczka, przelicza i podaje chmurkę z odpowiednią cyfrą.
1) Jak nazywa się duży palec u dłoni?
2) Wymień dwa pojazdy posiadające tylko dwa koła?
3) Którą dłoń podajemy na powitanie?
4) Ile palców u obu dłoni ma człowiek?
5) Ile dzieci dostanie jabłko jeżeli w koszyku jest ich 6?
6) Jak nazywa się figura geometryczna, która ma wszystkie boki równe?
7) Która z tych liczb jest większa 5 czy 3?
8) Ile to jest razem 3 i 3?
9) Ile boków ma trójkąt?

6. Wspólne wykonanie makiety wiejskiego podwórka.

− Jakie budynki powinny się tam znaleźć?

− Jakie zwierzęta tam spotkamy?

• Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy.

Potrzebne nam będą: kolorowe czasopisma, kredki, zdjęcia/obrazki zwierząt z wiejskiego podwórka, tekturki, klej, plastelina, zielone farby, pędzelki, prostokątny kawałek styropianu, papier kolorowy,

bibuła, wykałaczki, pojemniczki, opakowania np. po zapałkach, rolka po papierze toaletowym itp.

• Dziecko wycina z kolorowych czasopism obrazki/zdjęcia zwierząt, które można spotkać na wiejskim podwórku (lub je rysuje).

• Dziecko przykleja obrazki/zdjęcia na tekturkach i umocowują je plasteliną do tekturowych podstawek.

• Rodzic przygotowuje prostokątny kawałek styropianu lub pudełka (0,5 m x 1 m), maluje go zieloną farbą z dodatkiem mąki ziemniaczanej.

• Dziecko okleja pudełka kolorowym papierem – otrzymuje zabudowania gospodarcze, dom gospodarza.

• Wspólne komponowanie makiety na styropianie, ozdabianie elementami wykonanymi z bibuły (np. rośliny, staw) lub z wykałaczek (płot), z rolki po papierze toaletowym można zrobić drzewko, z pudełka po zapałkach poidełko.

Powodzenia Kubusie!

Miłego dnia

Pani Marta

Skip to content