Środa 1.04.2020 r.

kwi 1, 2020

Kwiecień, tydzień 1

 Temat tygodnia: Wiosenne powroty

 Temat dni : 1.04.2020 Poznanie litery,, j’’ , ,, J’’

Witajcie kochani, oto propozycje zabaw na dzisiaj:

  1. Gimnastyka poranna z Fruzią https://www.youtube.com/watch?v=3ucDVAsz_C0
  2. Zagadka o czym będziemy dzisiaj rozmawiać na zajęciach:

Ma mnie wujek nie ma ciotka.
W majonezie też mnie spotkasz.
W jajku częstym gościem bywam.
Na kajaku sobie pływam.
Mieszkam w Turcji i w Kijowie.
Kto ja jestem? Kto odpowie?

Tak to litera j. Brawo!

3. Słuchanie opowiadania Hanny Zdzitowieckiej ,,Gdzie budować gniazdo?’’

– Nie ma to jak głęboka dziupla! Trudno o lepsze i bezpieczniejsze mieszkanie dla dzieci –

powiedział dzięcioł.

– Kto to widział, żeby chować dzieci w mroku, bez odrobiny słońca – oburzył się skowronek.

– O, nie! Gniazdko powinno być usłane na ziemi, w bruździe, pomiędzy zielonym, młodym zbożem.

Tu dzieci znajdą od razu pożywienie, tu skryją się w gąszczu…

– Gniazdo nie może być zrobione z kilku trawek. Powinno być ulepione porządnie z gliny,

pod okapem, żeby deszcz dzieci nie zmoczył. O, na przykład nad wrotami stajni czy obory –

świergotała jaskółka.

– Sit, sit – powiedział cichutko remiz. – Nie zgadzam się z wami. Gniazdko w dziupli? Na

ziemi? Z twardej gliny i przylepione na ścianie? O, nie! Spójrzcie na moje gniazdko utkane z najdelikatniejszych puchów i zawieszone na wiotkich gałązkach nad wodą! Najlżejszy wiaterek

buja nim jak kołyską…

– Ćwirk! Nie rozumiem waszych kłótni – zaćwierkał stary wróbel.

– Ten uważa, że najbezpieczniej w dziupli, tamtemu w bruździe łatwo szukać ukrytych

w ziemi owadów. Ba, są nawet ptaki budujące gniazda tylko w norkach, w ziemi albo wprost

na wodzie… Ja tam nie jestem wybredny w wyborze miejsca na gniazdo. Miałem już ich wiele

w swoim życiu. Jedno zbudowałem ze słomy na starej lipie, drugie – pod rynną, trzecie… hm…

trzecie po prostu zająłem jaskółkom, a czwarte – szpakom. Owszem, dobrze się czułem w ich

budce, tylko mnie stamtąd wyproszono dość niegrzecznie. Obraziłem się więc i teraz mieszkam

kątem u bociana. W gałęziach, które poznosił na gniazdo, miejsca mam dosyć, a oboje bocianostwo

nie żałują mi tego kącika.

•• Rozmowa na temat opowiadania.

− Które ptaki rozmawiały o gniazdach?

− Jakie gniazdo zachwalał dzięcioł, a jakie skowronek?

− Jakie gniazdo zachwalała jaskółka, a jakie remiz?

− Co powiedział wróbel na temat gniazd?

− Z czego ptaki robią gniazda?

4. Odkrywanie litery ,, j’’ , ,, J’’.

Otwieramy wirtualną książkę.https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html#p=55

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html#p=55
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html#p=54
  • Rodzic prosi aby dziecko opisało co przedstawia obrazek (jajka)
  • Rodzic pokazuje  dziecku literę j, J drukowaną i pisaną
  • Rodzic prosi dziecko aby omówiło podobieństwa i różnice w wyglądzie liter
  • Rodzic prosi dziecko aby dokonało podziału wyrazu ,,jajko’’ na sylaby i głoski
  • Rodzic pyta dziecko czy zna inne przedmioty, imiona, zwierzęta rozpoczynające się na literę j
  • Rodzic prosi aby dziecko podzieliło zdjęcia na głoski(jeżyny, jogurt, kajak i klej). Następnie wskazało miejsce występowania głoski ,,j’’

  • 5. Odszukanie miejsca głoski ,,j’’ w wyrazach.

Otwieramy stronę  53 i prosimy by  dziecko spróbowało  odczytać sylaby, następnie cały tekst.

6. Nauka pisania.

Rodzic prezentuje sposób pisania litery j,J (str. 55) w powietrzu, na stole, na kaszy manny i  na kartce, potem prosi aby dziecko to odwzorowało.

7. Czas na filmik

Miłego dnia Kubusie

Pani Marta 🙂

Skip to content