TEMAT TYGODNIA: Wiosna na wsi

utworzone przez | kwi 5, 2021

Wtorek 06.04.2021 r -Temat dnia: Zwierzęta mieszkające na wsi

Pomoce do przygotowania przez rodziców w domu: piłka, pomarańczowa kartka, biała kartka A4, widelec, żółta farba, czarny flamaster, zdjęcia zwierząt: krowa, byk, cielątko, klacz, ogier, źrebak, kaczor, kaczka, kaczątko, baran, owca, jagnię, kozioł, koza, koźlątko, knur, locha, prosię, nagranie zwierząt mieszkających na wsi: kaczki, kury, gęsi, indyka, konia, krowy, świni, koguta, barana, psa, kota.

  1. Kalambury – Jakim jestem zwierzęciem mieszkającym na wsi? Dziecko wybiera zwierzę, które mieszka na wsi i naśladuje je ruchem. Rodzic musi zgadnąć co to za zwierzę. Jeśli zgadnie dziecko musi przedstawić ruchem kolejne zwierzę, nie wydając przy tym dźwięków. Natomiast jeśli rodzic nie zgadnie , następuje zamiana ról.
  2. Ćwiczenia słuchowe – rozpoznawanie głosów zwierząt z wiejskiego podwórka. Rodzic odtwarza nagrania odgłosów wydawanych przez zwierzęta mieszkające na wsi. Dziecko słucha i odgaduje jakie to zwierzę (kaczki, kury, gęsi, indyka, konia, krowy, świni, koguta, barana, psa, kota).
  3. Układanie zdań na temat zwierząt z wiejskiego podwórka. Zabawę rozpoczyna rodzic, wypowiadając pierwsze zdanie. np. Po podwórku kroczy kaczka, a za nią żółte kaczuszki. Następne zdania układa dziecko, tak aby zachować logiczny sens opowiadania.
  4. Ćwiczenia równowagi. Dziecko staje na jednej nodze, przekłada piłkę z ręki do ręki pod kolanem. Ćwiczy stając na przemian, raz na lewej, raz na prawej nodze.
  5. Zwierzęta w zagrodzie. Oglądanie zdjęć, obrazków zwierząt z wiejskiego podwórka. Dziecko nazywa zwierzęta przedstawione na zdjęciach. Dzieli ich nazwy na sylaby oraz na głoski (kro-wa; k-r-o-w-a). Rodzic pokazuje krowę, byka oraz cielątko tłumacząc, że jest to jedna rodzina. Cielątko jest to dziecko krowy oraz byka. Rodzic prosi aby dziecko ułożyło zdjęcia jednej rodziny obok siebie, łącząc zwierzęta np. klacz, ogier i źrebak – będą znajdować się blisko siebie. Dziecko powinno połączyć w następujący sposób: − krowa, byk, cielątko; − klacz, ogier, źrebak; − kaczor, kaczka, kaczątko; − baran, owca, jagnię; − kozioł, koza, koźlątko; − knur, locha, prosię.
  6. Praca plastyczna – Kurczaczek. Dziecko wycina z pomarańczowej kartki dziób oraz nogi kurczaczka. Dzióbek jest w kształcie małego trójkąta. Nogi to dwa długie paseczki. Na białej kartce dziecko odbija widelec zamoczony w żółtej farbie tak aby powstało koło. Gdy farba wyschnie przykleja dziób oraz nogi kurczaka. Na koniec rysuje czarnym flamastrem oczy.
  7. Odkrywanie litery Ż: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej. Proszę, aby dzieci wykonały zadania w książce „Litery i liczby cz. 2” od str. 64 – 69.

Miłej zabawy 🙂

Pozdrawiam 🙂

Katarzyna Gruca

Skip to content