21.05 CZWARTEK

maj 21, 2020

TEMAT: PRZYJACIEL DOBRY NA WSZYSTKO

karty pracy (książka niebieska str. 66,67, 68, 69)

1. Zapytaj dziecko:

– Ilu przyjaciół według Ciebie można mieć? (poproś o uzasadnienie odpowiedzi)

– Jaki powinien być dobry przyjaciel?

– Jak byś się czuł(a), gdybyś nie miał(a) kolegów, ciągle był(a)byś sam(a)?

– Czy kiedyś zostałeś sam w domu? Jak się wtedy czułeś? (Zwróć uwagę dziecka, że ludzie szukają kontaktów z innymi i źle się czują, kiedy przez dłuższy czas są sami

2. Przeczytaj dziecku wiersz B. Szelągowskiej „Mój przyjaciel” (książka niebieska str. 68)

Zapytaj: Jakie cechy posiada dobry przyjaciel? (wg wiersza)

3. Zaproponuj zabawy dramowe : Jak postąpić? odgrywanie scenek i wymyślanie ich zakończenia

Możesz odgrywać scenki razem z dzieckiem. Możecie też zaprosić do zabawy innych członków rodziny.

Podzielcie między sobą role (możecie zamieniać się rolami) i przedstawcie następujące scenki:

1. Przyjaciel jest bardzo smutny. Jeden z kolegów z waszej przedszkolnej grupy zburzył mu budowlę z klocków. Przyjaciel chciał ją po południu pokazać mamie. Postanowiłeś pomóc przyjacielowi i… Dziecko wymyśla własne scenariusze.

2. Wyobraź sobie, że masz do rozwiązania zadanie matematyczne. Jest ono dla Ciebie bardzo trudne. Nie wiesz, jak je wykonać. Wtedy podchodzi do stolika twój przyjaciel.

3. Jedno dziecko z twojej grupy chciało dołączyć do zabawy innych dzieci, ale te dzieci niestety nie chcą się z nim bawić i nie chcą przyjąć go do zabawy. Zauważyłeś, że to dziecko jest bardzo smutne.

4. Niespodzianka dla przyjaciela

Zapytaj dziecko:

– Kto jest twoim przyjacielem?

– Jak lubisz spędzać czas ze swoim przyjacielem?

– Dlaczego uważasz tą osobę za przyjaciela?

– Co oznacza powiedzenie „Prawdziwych przyjaciół poznajemy w biedzie?”

– Jaki prezent chciałoby dać swojemu przyjacielowi? (poproś o uzasadnienie)

Wykonanie prezentu dla przyjaciela – Miś-przybornik, propozycja pracy plastycznej

MIŁEJ ZABAWY 😊

Skip to content